Posts by Lunu

    Jest i oto druga część posta, tym razem o 1.16


    Wszystkie nowości o 1.16 -> Java Edition 1.16


    ZOSTANIE DODANE


    BLOKI


    Niebieski ogień Blue Fire.png

    Netherowe fungi Nether Fungi.pngBlue Nether Fungi.pngSmall Blue Nether Fungi.png

    Blok celu Target Block.png

    Nie nazwane grzyby Red Nether Mushroom.pngBlue Nether Mushroom.png

    Nie nazwany blok niebieskiej netherowej brodawki Blue Nether Wart Block.png

    Nie nazwane łodygi netherowych brodawek Red Nether Wart Trunk.pngBlue Nether Wart Trunk.png

    Nie nazwana netherowa trawa Red Nether Grass.pngBlue Nether Grass.png

    Nie nazwany blok piasku dusz Unnamed soul sand block.png

    Nie nazwany świecący blok Unnamed light block.png

    Nie nazwany blok nacieków Unnamed stalactite block.png


    MOBY


    Pigliny

    Hogliny


    GENERACJA ŚWIATA


    Biomy

    Soulsand Valley

    Netherwart Forest Red

    Netherwart Forest Blue
    Bastiony

    Netherowe Drzewa

    Nacieki

    Witam ponownie po jakimś czasie :D Był wątek o aktualizacji Village and Pillage, to teraz nadszedł czas na kolejne :P


    Przedstawię w tym poście oraz kolejnych to, co wiadomo o 1.15 i 1.16 oraz moje spekulacje na temat kolejnych wersji.

    Opisy zmian nie będą dogłębne, więc wszystko będzie w linkach


    Wszystkie nowości o 1.15 -> Java Edition 1.15


    DODANO


    BLOKI


    Ul

    Gniazdo pszczół

    Blok miodu

    Blok plastra miodu


    ITEMY


    Butelka miodu

    Plaster miodu

    Jajko spawnujące pszczoły


    MOBY


    Pszczoły


    FORMATY KOMEND


    /data

    Może teraz używać pamięci jako źródła lub celu, ogólnego przeznaczenia, key/ value storage.


    /execute

    Dodano podkomendę /execute if predicate.

    Dodano podkomendę /execute store storage.


    /schedule

    Dodano opcjonalną składnię /schedule ... [append|replace].

    Dodano nową składnię /schedule clear <id>


    /spectate

    Składnia to /spectate [<target>] [<player>]



    clickEvent copy_to_clipboard.


    ZASADY GRY


    doInsomnia

    doImmeidateRespawn

    drowningDamage

    fallDamage

    fireDamage


    Naprawiono 183 błędy

    (jestem nikim, ale...)Witamy na naszym forum... Mam nadzieję, że zostaniesz na dłużej :3

    Przepraszam za spóźniony comment, ale tak wyszło :<

    Witam forumowiczów! ^^ Mam do was pytanie oraz kilka informacji.


    Pytanie jest następujące: Co sądzicie o Minecraft 1.14.x?

    Argumenty o PVP się nie liczą, bo wiemy że Społeczność jest podzielona, ale chodzi o ogólny zarys.

    Aktualizacji Village and Pillage nie będę przedstawiać, bo w internecie krąży o niej wiele materiałów :P


    Ale zacznijmy teraz temat modów na 1.14.4, bo też w tym celu piszę tego posta.

    Dzisiaj na celowniku mam modloader o nazwie Fabric :saint:

    Link do strony Fabric'a


    Fabric to lekki, eksperymentalny modderski toolchain, tworzony przez asiekierka

    Fabric jest dostępny na cotygodniowych aktualizacjach, jak i na pełnych wersjach zaczynając od snapshotów do 1.14. Więcej informacji i instrukcję instalacji modloadera znajdziacie na stronie Fabric'a. 8)


    A teraz przedstawię wybrane przeze mnie modyfikacje(uwaga wszelkie wymagane mody zależne znajdziecie na CurseForge pod zakładką Relations -> Dependencies na "profilach" modów)


    1.Fabric API

    Jest to chyba podstawa działania większości modów


    2. Cauldron Brewing

    Pozwala na użycie kotłów w taki sposób, jak na Bedrock Edition, czyli w celu przechowywania płynów. Dodatkową funkcją moda jest możliwość robienia w kotłach mikstur.


    3. Terrestria oraz Traverse

    Terrestria poprawia rozgrywkę poprzez dodanie 12 głównych biomów wspieranych przez 17 składowych biomów, 8 nowych gatunków drewna, a także duży wybór listowia - zapewniając odświeżony, nowy wybór ładowania terenu.

    Celem Terrestrii jest być najbardziej dopracowanym i atrakcyjnym wizualnie modem na biomy dostępnym dla Minecraft 1.14, w tym celu intensywnie skupiono się na wybieraniu, opisywaniu i udoskonalaniu biomów, aż będą wyglądać absolutnie niesamowicie.

    Zamiast dodawać tony różnych biomów, twórcy skupili się na dodawaniu raczej niewielkiej ilości biomów, a następnie zapełnianiu ich dużą ilością szczegółów i biomów składowych. To ogólnie skutkuje bardziej spójnym doświadczeniem w porównaniu do istniejących modów biomów.


    Traverse ma na celu rozszerzenie, ale nie zastąpienie biomów z Minecraft. Traverse obejmuje prostą naturę wielu biomów z Vanilli, a celem jest dopasowanie biomów tak, że Mojang mógłby je dodać do podstawowej gry i nikt by nie narzekał, że są nie na miejscu.


    4. MAmbience

    MAbbience dodaje dużą ilość dynamicznych dźwięków otoczenia. Dźwięki są odtwarzane w zależności od bezpośredniego otoczenia gracza.


    Podczas gdy MAmbience ma dużą domyślną konfigurację, wszystkie dźwięki i ich warunki są w pełni zdefiniowane i możliwe do regulowania za pomocą plików konfiguracyjnych.


    5. Mine Little Pony

    Chcesz więcej kucyków w swoim życiu? To jest mod Minecraft dla Ciebie! Ten mod zamienia ciebie, innych graczy, a nawet moby w małe pastelowe konie! (może nie IRL, ale hej, to lepsze niż nic).

    Niestety skiny na 1.14 trzeba wgrywać przez stronę Minecrafta, więc skin zmienia się nie tylko w obrębie moda.


    Wszystkie mody, których aktualnie używam znajdziecie tu

    Witajcie ponownie forumowicze! ^^

    Dzisiaj porozmawiamy(a właściwie przeczytacie mój modolog) o najlepszych według mnie modach na generację biomów oraz świata w Minecrafcie. Wszystkie omawiane mody są dostępne na wersję 1.12.2. Może następny post będzie o 1.7.10, zobaczymy.

    Zachęcam do konstruktywnej krytyki mojej listy oraz ocenienie :saint:


    Lista prezentuje się w następujący sposób:

    1. BOP + RTG

    Tu poza Biomes O' Plenty i Realistic Terrain Generation potrzebujemy także BiomeTweaker oraz Climate Control/Geographicraft(to jest pełna nazwa). Polecam także posiadanie moda Serene Seasons.


    Biomes O' Plenty - ekspansywny mod na biomy do Minecraft, który dodaje mnóstwo nowych, unikalnych biomów do Overworldu, Netheru i Endu! W połączeniu z nowymi biomami, dodaje także nowe rośliny, drzewa, bloki i wiele więcej! Jeżeli graliście kiedykolwiek na tym modzie to wiecie ile rzeczy w sobie zawiera. Jest to jeden z najlepszych i najbardziej rozbudowanych modów na generację świata.

    hectorsky.net/attachment/26/

    Przykład z BOP. Źródło: https://chillcrafting.tumblr.com/post/185943621871, więcej tu https://chillcrafting.tumblr.com

    Realistic Terrain Generation - jest modem, który dodaje nowy typ świata, generujący bardziej realistyczny teren. Nie dodaje nowych bloków. Nie dodaje nowych mobów. Nie dodaje nawet nowych biomów. Po prostu generuje bardziej realistyczny teren dla istniejących generowalnych biomów(w tym dodanych przez inne mody). Jest to wymagający mod, więc nie polecam na słabszym sprzęcie bo Wam "wybuchnie":D


    hectorsky.net/attachment/27/

    Przykłady z RTG(Biomy z Vanilli). Źródło(podane na stronie moda): https://i.imgur.com/Aem87JR.gif


    BiomeTweaker oraz Climate Control/Geographicraft - mody wymagane do współdziałania wyżej wymienionych modów(samo BOP ich nie wymaga).


    Serene Seasons - to mod do Minecraft'a, który dodaje pory roku. Kolory trawy i liści zmieniają się przez cały rok, a zimą temperatura się zmienia i pozwoli na spada śnieg w niektórych biomach, na których normalnie nie ma go. Pory roku wpływają również na różne inne funkcje, takie jak wzrost plonów (różne uprawy są ograniczone do różnych pór roku), pogoda (Więcej deszczu na wiosnę, więcej burz w lecie itp.) I wiele więcej! Serene Seasons działa również automatycznie z dowolnymi modami dodającymi biomy, zmieniając kolor trawy i liści bez konieczności dodatkowego ulepszania!


    Przykłady dla Serene Seasons znajdują się na CurseForge.


    2. WildNature

    Link
    Mod ten dodaje przede wszystkim:

    • 77 unikalnych i ładniutkich biomów
    • przeszło 15 nowych drzew
    • 5 nowych typów trawy
    • około 15 nowych roślin
    • nowy, lepszy generator świata
    • nowe deski, pnie, schody etc.
    • nowe zwierzęta

    Wszystko(poza zwierzakami) to jest zamknięte w nowym generatorze świata wybieranym w menu kreacji świata, tak jak w przypadku Biomes O' Plenty. Niestety WildNature nie współgra z innymi modami na generacje świata :<


    hectorsky.net/attachment/28/

    Przykład terenu z WildNature. Źródło: https://i.imgur.com/CvQFGLt.png / https://www.curseforge.com/min…ds/wildnature/screenshots


    3. Minestrappolation 5

    Link

    Jest to ogromna, samodzielna przebudowa wanilii, która ma na celu dodanie mnóstwo contentu, aby gra była bardziej interesująca, a jednocześnie dobrze współgra z wyglądem i stylem Minecraft'a Vanilla.

    Geologiczne różnice między biomami

    Kilka wariantów gleby

    Mnóstwo plonów

    Całkowita konwersja świata

    Naturalne materiały budowlane

    Dziwne, nowe rudy

    Obfitość bloków dekoracyjnych


    hectorsky.net/attachment/29/

    Sawanna zmieniona przez Minestrappolation. Źródło: https://www.curseforge.com/min…rappolation-5/screenshots


    4. Oh The Biomes You'll Go

    Link

    2 Link (CurseForge)

    Oh The Biomes You'll Go to mod o eksploracji i przygodzie, którego celem jest zabranie Was w podróż po Minecrafcie jak nigdy dotąd! Poznaj ponad 60 magicznych, realistycznych i zapierających dech w piersiach biomów ORAZ piękne, oszałamiające, nowe wymiary(a dokładnie 2 :p).

    Opis jest niezwykły, ale tak naprawdę mod dodaje tylko biomy i nowe bloczki.


    5. Recurrent Complex

    Link

    Mod dodaje około 200 losowych struktur oraz daje możliwość dodawania własnych, zbudowanych przez Was. Tu nie mam przykładów, ale wszystko w linku do moda :> Ale dodam, że wymaga IvToolkit do poprawnego działania.


    Wszelkie screeny i dodatkowe informacje znajdziecie na stronkach z podanymi modami

    Wszystkie mody bez linka znajdziecie tutaj: CurseForge